Kan iemand mij helpen aan het muffin recept gemaakt van boekweitmeel met stoofpeertjes?

Toegevoegd na 6 dagen:
Dit recept heeft afgelopen jaar in een uitgave van Delicious gestaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1K

Antwoorden (3)

Recept voor muffins met peren. ( appels of stevige pruimen kan ook.)
Benodigdheden:

225 gr vloeibare honing, 1 groot ei,75 ml zonnebloemolie,75 ml magere melk,1 tl vanille-extract,125 g boekweitmeel,125 g glutenvrije witte bloem, 1 tl kaneel
2 tl natriumbicarbonaat= (zuiveringszout).

2 peren,geschild,van klokhuis ontdaan en in stukjes gesneden,200 gr rozijnen,125 gr.grofgehakte walnoten.
Verwarm de oven voor op 190 gr.Zet 12 papieren muffinvormpjes in een muffinbakplaat.
Klop het ei op met de honing, de olie, de melk en het vanille extract.
Doe het boekweitmeel,de glutenvrije bloem,de kaneel en het zuiveringszout in een aparte kom en roer hier vervolgens de stukjes peer,rozijnen en de walnoten door.
Giet de natte ingredienten door het perenmengsel.
Verdeel het mengsel over 12 vormpjes en bak de muffins in 15 minuten gaar tot ze lichtbruin kleuren,mooi zijn gerezen en stevig aanvoelen.
Heel apart smaakt het, als je op het laatst nog een theelepel met blauwe kaas in de muffin drukt en dan afbakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor dit recept kun je ook peren of andere vruchten gebruiken.

Nodig:

60g boekweitmeel
1/2 tl kaneel
1/4 tl baking soda (of bakpoeder)
1/4 tl zout
60 ml (soja) melk
40g appelmoes (of perenmoes)
1 grote el appelstroop (of perenstroop)
3/4tl gemalen lijnzaad + 1 el heet water
40g rozijnen, geweld

Hoe maak je het:

Verwarm de oven voor op 175 graden Celsius. Zet papieren vormpjes in een muffinvorm.
Meng het boekweitbloem, kaneel, soda en zout in een grote kom.
Meng in een andere kom de melk, appelmoes, appelstroop en lijnzaad.
Meng het appelmoesmengsel door de bloem, totdat dit nét gemengd is.
Roer de rozijnen door het beslag.
Schep het beslag in de cakevormpjes.
Bak 20-22 minuten totdat de cakejes goudbruin zijn en een satéprikker er schoon uitkomt.
Laat afkoelen op een rooster.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt nodig;

125 gr. boekweitmeel,
100 gr. hazelnootmeel,
50 gr. rietsuiker,
55 gr. rozijnen,
1 theel. kaneel of koekkruiden,
½ theel. zout,
2 theel. zuiveringszout,
3 eetl. boter,
1 ei,
250 ml. half water/half yoghurt,
1 peer of enkele stoofpeertjes.

Rooster eerst de hazelnoten 5 min. laat ze afkoelen en maal ze fijn in de keukenmachine.
Verwarm de oven voor op 200 graden C.
Bereid de muffinvorm voor en smelt intussen de boter. Zet even weg.

Doe de eerste 7 ingrediënten in een kom en vermeng ze goed.

Vermeng met een vork de yoghurt met het water in een kleine kom, doe het ei erbij en klop het erdoor. Doe er dan de licht afgekoelde boter bij en klop alles door elkaar.

Doe dan de stukjes peer bij de droge ingrediënten, voeg het natte mengsel toe en meng alles met een vork snel door elkaar. maakt niet uit als het wat klonterig is, dat hoort juist bij muffins, het zijn geen cakejes!
Doe ze in de bakvorm en bak ze 25-30 min.
Laat ze afkoelen of eet ze terwijl ze nog wat warm zijn.
amc